it-centerfyn logo

Henter indhold ...

IT-kontaktperson-opgavebeskrivelse

Opdateret den 17. juni 2016

I IT-Center Fyns generelle vilkår er skolernes ansvar beskrevet - herunder, at der udpeges en IT-kontaktperson i forhold til servicefællesskabet. IT-kontaktpersonens rolle er:

 

  • At have løbende kontakt med de lokale IT-teknikere vedr. skolens IT-emner. Dette kan f.eks. ske ved at der afholdes regelmæssige møder om IT-opgaver.
  • Have kontakt til ledelse og medarbejdere hos IT-Center Fyn i Odense
  • Sørger for, at lokale IT-teknikere informeres hurtigt om f.eks. eksamensplaner
  • Sørger for, at skolens ledelse, specielt styregruppemedlemmet, er velinformerede om skolens IT-emner
  • Godkender oprettelsen/adgangen til administrationens filer – f.eks. i forbindelse med nyansættelser
  • Modtager SMS-varsler, som vi udsender i tilfælde af systemnedbrud
  • Orienterer skolens personale om alle relevante aftaler – hvad er omfattet, og hvad er ikke
  • Sikrer, at der foretages indkøb af programmer og it-udstyr koordineret med indkøbsfunktionen i IT-Center Fyn
  • Sikre en løbende fornyelse af it-udstyret
  • Orienterer servicefællesskabet om væsentlige ændringer på partnerskolen, som har indflydelse på anvendelsen af IT
  • Sikrer, at licensforholdene er på plads i forhold til den udbredelse, som skolen ønsker at give programmerne

 

Nogle skoler vælger, at skolens øverste leder eller en stedfortræder både er IT-kontaktperson og styregruppemedlem.

De fleste har dog en konstruktion, hvor den øverste leder eller en stedfortræder er styregruppemedlem, og IT-kontaktpersonen er en medarbejder i ledelsen eller tæt på ledelsen.

3. marts 2015