it-centerfyn logo

Henter indhold ...

ServiceDesk

Opdateret den 27. november 2017

Servicedesken kan kontaktes på email: servicedesk@itcfyn.dk eller telefon 6565 2000.

Servicedesken er åben for henvendelser man-tors kl 7.30 - 15.30 og fredag 7.30 - 13.00.

SOSU Sjælland - se venligst denne driftsinformation. 


IT Center Fyn har, som et af sine strategiske mål, ønsket at fokusere på IT-Service Management i forhold til partnerskolerne og internt i organisationen for kunne yde en bedre IT-service til brugerne. En del af IT-Service Management er blandet andet:

  • At brugernes IT hurtigt bliver tilgængelig igen, hvis det holder op med at virke.
  • At følge op på, om man overholder de serviceaftaler, der er indgået med brugerne.
  • At sikre en hurtig og effektiv sagsbehandling.

De første to tiltag for opnå dette er:

  • At organisere og effektivisere arbejdet med supporthenvendelser gennem ændring af arbejdsgange og udbygning af den centrale Servicedesk.
  • Indkøbe et Servicedesksystem til supportsagsstyring (Microsoft System Center Service Manager, SCSM) og driftsovervågningssystem (Microsoft System Center Operation Manager, SCOM) for at kunne opbygge et godt og ensartet system, der umiddelbart kan integreres med det eksisterende IT-system hos IT-Center Fyn.

I dette dokument er der først en gennemgang af, hvordan arbejdet er organiseret i forhold til Servicedesk hos IT-Center Fyn samt, hvordan dialogen med brugerne foregår. Derefter kommer en forklaring på nogle af de grundlæggende begreber fra Service Management, som bruges i Servicedesk. Herunder tidsfrister og en beskrivelse af opgavefordelingen mellem IT-medarbejderne hos IT-Center Fyn. Endelig beskrives samarbejdet mellem de forskellige grupper af IT-medarbejdere. Der afsluttes med bemærkninger til overvejelse.

Servicedesk-beskrivelse.