it-centerfyn logo

Henter indhold ...

TOPdesk- IT-Center Fyns nye service management system

Skrevet af: , 21. oktober 2019

I august fik IT Center Fyn nyt service management system og allerede nu kan vi mærke en forbedring i opgaveløsningen og servicen i forholdet til brugerne. Sagerne løse hurtigere og vi får et bedre overblik over vores arbejdsopgaver.

Sidste år blev det besluttet, at IT Center Fyn skulle have et nyt service management system. Det system vi brugte var ved at være forældet og Microsoft havde stoppet udviklingen af systemet.

Vi valget det hollandske service management system TOPdesk, som bedst levede op til de krav og ønsker vi havde i forholdt til pris og funktionalitet.

TOPdesk er webbaseret og hostes i Holland, men man har en dansk afdeling, som yder support og konsulentbistand. Dette er en fordel, da vores medarbejdere i Servicedesken, med hjælp fra deres support, kan lave næsten alle de tilpasninger, vi ønsker i systemet.

Forandringer
Den største forandring er, at vi med TOPdesk introducerer en serviceportal, hvor brugerne kan oprette og følge de sager de har hos IT-Center Fyn. Portalen har single sign-on og alle skolernes ansatte er oprettede som brugere. Det betyder, at man fra sin computer har direkte adgang til serviceportalen. Man kan også tilgå serviceportalen fra sin mobiltelefon, her logger man blot på med sin skolekonto, og kan så følge og oprette sager fra mobiltelefonen.

Serviceportalen har adgang til en vidensdatabase, som vi er ved at opbygge. Det betyder at brugerne, på sigt, vil få forslag til løsning til de problemer, de har når de opretter en sag.

Man kan som ansat på skolerne stadig kontakte vores Servicedesk på mail servicedesk@itcfyn.dk, hvis man har brug for hjælp. Mailen modtager vi i TOPdesk. Man får et svar, når vi har modtaget mailen. I svaret er der et link til serviceportalen, hvor man kan følge og lave tilføjelser til sagen.

Link til IT-Center Fyns nye service portal: https://itcfyn.topdesk.net/