it-centerfyn logo

Henter indhold ...

Skype for Business


Servicens navn

Skype for Business

Beskrivelse og målsætning

Formålet med servicen er at tilbyde skolen en komplet Skype for Business-løsning.

IT-Center Fyn og ATEA tilbyder alle skoler en Skype for Business telefoniløsning, som indeholder:

  • Telefoni
  • Omstilling/viderestilling
  • Ringegrupper
  • Videokonference
  • Chat
  • Virtuelle mødelokaler
  • IVR (telefonmenu med tryk 1 for administration osv.)

Løsningen er integreret med de mest brugte komponenter i Microsoft Office-pakke og med Skype App ’en.
Outlook-kalender og Outlook-kontaktpersoner er fuldt integreret med Skype for Business.

ATEA tilbyder et avanceret omstillingsbord i samarbejde med Competella - et omstillingsbord, der er designet specielt til Skype for Business.

Den centrale del af systemet er placeret i IT-Center Fyns datacenter.
Kvaliteten af IT-Center Fyns Skype for Business-løsning er højere end den, der som standard tilbydes i Office 365 - især når det gælder video og skærmdeling.

Interessenter og ansvarsfordeling

Partnerskolen er ansvarlig for, at brugernes stamdata og telefonnumre er angivet korrekt i det studieadministrative system. Disse data bruges til oprettelse af brugerkonti i Skype for Business.

ATEA står for implementering samt uddannelse af brugerne med et uddannelsesforløb på 1 til 3 arbejdsdage.

ATEA er ansvarlig for funktionalitet i forhold til den samlede Skype for Business-løsning. IT-Center Fyn er ansvarlig for server og systemdrift.

Aftaleforhold og forudsætninger

ATEA indkøber licenser og yder brugersupport til Skype for Business.
 

Support

ATEA supporterer alt vedrørende brugen af og fejlfinding på Skype for Business.

Skolens lokale tekniker eller den centrale Servicedesk hjælper ved problemer med brugerkonti og login.
De hjælper også med at lokalisere en fejl og formidle den videre til ATEA.

IT-Center Fyns centrale Servicedesk hjælper, hvis der er problemer med servere, som hoster Skype for Business-installationen i IT-Center Fyns datacenter.

Kommunikation

Skoler, som ønsker flere informationer om Skype for Business, kan kontakte IT-Center Fyn på telefon 6565 2000

Kontakt skolens lokale IT-tekniker eller IT-Center Fyns centrale Servicedesk

Procedurer

Drift af Skype for Business på IT-Center Fyns netværk er en tilkøbsydelse. Partnerskolen indhenter tilbud og rådgivning hos IT-Center Fyn inden bestilling af Skype for Business hos ATEA.

Ved fejlmeldinger og fejlbeskrivelser til ATEA kan IT-Center Fyns lokale tekniker eller den centrale Servicedesk hjælpe.
 

Referencer

ATEA's kontaktoplysninger: https://www.atea.dk/om-atea/kontakt-os/

ATEA's brugersupport tlf. 7020 3050

Revisionsspor

 Service Level Agreement for "Skype for Business" er ændret 18. januar 2018