it-centerfyn logo

Henter indhold ...

Ansvarsfraskrivelse Lokal IT-support

Opdateret den 18. september 2017

Inden du overlader din private PC til IT-Center Fyns lokale tekniker skal du være opmærksom på følgende:

Din Pc skal kunne tilgå skolens trådløse net, skolens printere og skolens applikationer. Hvis du ikke selv kan få din PC til det, kan IT-supporteren hjælpe dig. Har du andre problemer med din Pc fx virus, behov for opgradering, installation eller fjernelse af programmer, kan It-supporteren hjælpe dig i det omfang, det er teknisk og tidsmæssigt muligt.

Har du behov for at få din mobiltelefon på skolens trådløse netværk, kan vi også hjælpe dig med det.

IT-supporteren, som er en uddannet IT-ekspert, påtager sig intet ansvar for tab af data eller andre skader, der kunne opstå mens IT-supporteren arbejder med din Pc. Også selv om det skyldes menneskelige fejl eller andre uforudsete hændelser.

Det er derfor udelukkende dit valg, om du ønsker at IT-supporteren skal løse dit IT problem, eller du vil løse det på en anden måde.

Det forventes at du er til stede mens vi løser problemer med din Pc, da vi kan få brug for at du skal logge ind med dine personlige brugernavne/passwords eller have mere at vide om din Pc.

Vi supporterer Windows 7, 8.1 og 10 Pc'er samt iPads og Apple Macbooks. Hvis din Pc har et gammelt styresystem som fx Windows XP eller Windows Vista eller et gammelt MacBook iOS, kan du ikke tilslutte Pc'en til skolens netværk. Du skal derfor opgradere din Pc eller få fat i en nyere model med Windows 7, 8.1 eller 10 eller nyeste iOS. IT-supporteren kan ikke hjælpe dig med det.

Endelig: Husk at tage backup af dine data.

 

Jens Ole Henriksen/ januar 2016


Print dette dokument