| Servicens navn | Support af Google Workspace | 
| Beskrivelse og målsætning | Formålet med servicen er at yde support til partnerskoler, som har valgt at benytte Google Workspace som læringsplatform.
 Denne SLA gælder for partnerskoler, hvor IT-Center Fyns lokale IT-tekniker har udvidede rettigheder i Google Workspace og hjælper skolen med den daglige drift, fx håndtering af adgangskoder, adgangsgivende grupper og sikkerhedshændelser i Google Workspace.
 
 Følgende skoler har givet IT-teknikeren udvidede rettigheder i Google Workspace: Fredericia Gymnasium, Københavns åbne Gymnasium, Middelfart Gymnasium & HF, Odense Katedralskole og Sorø Akademi.
   | 
| Interessenter og ansvarsfordeling | Partnerskolen indkøber udvidelsesprodukter, og laver supportaftaler med leverandører af produkter til Google Workspace, fx udvidelsesprodukter fra Wizkids eller Inlogic (de 2 leverandører kan bl.a. opsætte systemer til synkronisering af brugere og grupper fra skolens studieadministrative system). 
 Skolen har en eller flere medarbejdere, som er administratorer i Google Workspace. Skolens IT-tekniker arbejder sammen med skolens administratorer om den daglige drift.
   | 
| Aftaleforhold og forudsætninger | Partnerskolen sørger for at tildele rettigheder og formidle viden om driften af skolens Google Workspace til IT-teknikeren.
 Partnerskolen er ansvarlig for etablering, konfiguration, vedligeholdelse og drift af Google Workspace, fx informationssikkerhed, databehandleraftale og placering af data.
 
 IT-teknikere på partnerskoler, som benytter Google Workspace, arbejder sammen og deler deres viden på tværs af skolerne. IT-Center Fyn sørger for at etablere samarbejdsfora til IT-teknikerne.
 
 IT-Center Fyns centrale Servicedesk er ansvarlig for oprettelse og vedligeholdelse af netværkspegepinde (DNS) til Googles tjenester.
   | 
| Support | Partnerskolens IT-tekniker kan yde support til Google Workspace i skolens åbningstid og indenfor normal arbejdstid.
 IT-Center Fyns centrale IT-support har ikke udvidet adgang til skolens Google Workspace og kan derfor ikke hjælpe med opsætning og driftsopgaver, fx nulstilling af adgangskoder og fejlsøgning i Google Workspace.
   | 
| Kommunikation | Skolen kontakter eksterne leverandører og laver aftaler.
 Skolens administratorer eller skolens lokale IT-tekniker opretter supportsager hos eksterne leverandører.
 
 
 | 
| Procedurer | Supportsager vedr. Google Workspace indmeldes af skolens administrator eller skolens lokale IT-tekniker til ekstern leverandør.
 Ændring af netværkspegepinde (DNS) indmeldes til IT-Center Fyns centrale Servicedesk
   | 
| Referencer | Leverandør af Edulife, Google Workspace for Education, WizKids   | 
| Revisionsspor | Service Level Agreement for "Support af Google Workspace" er ændret 9. februar 2024 |