it-centerfyn logo

Henter indhold ...

Support af Google Workspace


Servicens navn

Support af Google Workspace

Beskrivelse og målsætning

Formålet med servicen er at yde support til partnerskoler, som har valgt at benytte Google Workspace som læringsplatform.

Denne SLA gælder for partnerskoler, hvor IT-Center Fyns lokale IT-tekniker har udvidede rettigheder i Google Workspace og hjælper skolen med den daglige drift, fx håndtering af adgangskoder, adgangsgivende grupper og sikkerhedshændelser i Google Workspace.

Følgende skoler har givet IT-teknikeren udvidede rettigheder i Google Workspace: Fredericia Gymnasium, Middelfart Gymnasium & HF, Odense Katedralskole og Sorø Akademi.

 

Interessenter og ansvarsfordeling

Partnerskolen indkøber udvidelsesprodukter, og laver supportaftaler med leverandører af produkter til Google Workspace, fx udvidelsesprodukter fra Wizkids eller Inlogic (de 2 leverandører kan bl.a. opsætte systemer til synkronisering af brugere og grupper fra skolens studieadministrative system).

Skolen har en eller flere medarbejdere, som er administratorer i Google Workspace. Skolens IT-tekniker arbejder sammen med skolens administratorer om den daglige drift.

 

Aftaleforhold og forudsætninger

Partnerskolen sørger for at tildele rettigheder og formidle viden om driften af skolens Google Workspace til IT-teknikeren.

Partnerskolen er ansvarlig for etablering, konfiguration, vedligeholdelse og drift af Google Workspace, fx informationssikkerhed, databehandleraftale og placering af data.

IT-teknikere på partnerskoler, som benytter Google Workspace, arbejder sammen og deler deres viden på tværs af skolerne. IT-Center Fyn sørger for at etablere samarbejdsfora til IT-teknikerne.

IT-Center Fyns centrale Servicedesk er ansvarlig for oprettelse og vedligeholdelse af netværkspegepinde (DNS) til Googles tjenester.

 

Support

Partnerskolens IT-tekniker kan yde support til Google Workspace i skolens åbningstid og indenfor normal arbejdstid.

IT-Center Fyns centrale IT-support har ikke udvidet adgang til skolens Google Workspace og kan derfor ikke hjælpe med opsætning og driftsopgaver, fx nulstilling af adgangskoder og fejlsøgning i Google Workspace.

 

Kommunikation

Skolen kontakter eksterne leverandører og laver aftaler.

Skolens administratorer eller skolens lokale IT-tekniker opretter supportsager hos eksterne leverandører.

Procedurer

Supportsager vedr. Google Workspace indmeldes af skolens administrator eller skolens lokale IT-tekniker til ekstern leverandør.

Ændring af netværkspegepinde (DNS) indmeldes til IT-Center Fyns centrale Servicedesk

 

Referencer

Leverandør af Edulife, Google Workspace for Education, WizKids

 

Revisionsspor

Service Level Agreement for "Support af Google Workspace" er ændret 9. februar 2024