it-centerfyn logo

Henter indhold ...

Service Desk ved IT-Center Fyn

Skrevet af: Jan Steendorph Petersen , 18. december 2018

Service Desk fokus?
Vores primære fokus er at hjælpe dig, når det IT du bruger, ikke virker. Du kan f.eks. ikke logge på din computer, printer eller få adgang til dine dokumenter. Så løser vi dit problem så hurtigt, effektivt og professionelt som muligt.
Det er vores mål, at du skal have den bedste oplevelse, når du får løst dit problem hos os.

Hvem hjælper vi?
Alle som benytter vores systemer, om det er IT teknikerne på skolerne, lærere, administrativt personale eller elever.
Du skal normalt først snakke med vores kollega, din lokale It-tekniker, som så kan tage fat i os, hvis de ikke kan løse dit problem. Er den lokale tekniker ikke på skolen, kan du altid kontakte os pr mail, eller telefon.

Arbejdsopgaver?
Ud over at hjælpe dig med dine IT problemer, står vi også for overvågningen af de IT systemer du bruger. Så når der er fejl på en server eller et andet problem med det bagvedliggende system, kontakter vi dem som er ansvarlige for de systemer. Vi udsender driftstatus på vores hjemmeside og sender SMS, når der er fejl på systemerne. Endelig løser vi en række opgaver i forhold til mail, brugerkonti, osv.
Vi har også medansvar for de projekter som, påvirker vores brugere direkte, da vi er jeres talerør ind til et meget komplekst system.

Det lyder alt sammen meget fint, og vi kunne komme med en masse tekniske detaljer om hvilke systemer o.s.v. vi bruger. Men i bund og grund er vi her for at hjælpe dig, som når du kontakter os, er i en situation, hvor der er noget i jeres dagligdag, som ikke fungerer. Det stresser og frustrerer, at det ikke ”bare virker”. Og det er her, at vi træder til.
Nogle gange er det ikke altid kun nok, at tingene kommer til at virke igen, men at I får serveret en lille dosis humor, en knivspids medmenneskelighed, og en dram af venlighed. 
Vi forsøger ikke at IT'sk, men tale med jer på et sprog I kan forstå. Så vi kan definere problemet stille og roligt, og oftest løse en evt. konflikt ved det. Som bonus får I løst jeres problem.
Dog er der tilfælde, hvor vi ikke kan løse et evt. problem med det samme, men vi håber at når du ved, at vi tager dig seriøst, er det forhåbentlig nok til at du med ro i sindet afventer en løsning. Og nogle gange skal vi så have den store spade frem inde bagved i systemet. 
For dig er det irrelevant hvordan vi løser det, blot at du er sikker på at det sker, og den tillid opstår ved at du snakker med os, oplever at vi tager dig alvorligt og vi holder det vi lover.

  • Nyhedsbrev