Servicens navn
|
Support af Google Workspace
|
Beskrivelse og målsætning
|
Formålet med servicen er at yde support til partnerskoler, som har valgt at benytte Google Workspace som læringsplatform.
Denne SLA gælder for partnerskoler, hvor IT-Center Fyns lokale IT-tekniker har udvidede rettigheder i Google Workspace og hjælper skolen med den daglige drift, fx håndtering af adgangskoder, adgangsgivende grupper og sikkerhedshændelser i Google Workspace.
Følgende skoler har givet IT-teknikeren udvidede rettigheder i Google Workspace: Fredericia Gymnasium, Københavns åbne Gymnasium, Middelfart Gymnasium & HF, Odense Katedralskole og Sorø Akademi.
|
Interessenter og ansvarsfordeling
|
Partnerskolen indkøber udvidelsesprodukter, og laver supportaftaler med leverandører af produkter til Google Workspace, fx udvidelsesprodukter fra Wizkids eller Inlogic (de 2 leverandører kan bl.a. opsætte systemer til synkronisering af brugere og grupper fra skolens studieadministrative system).
Skolen har en eller flere medarbejdere, som er administratorer i Google Workspace. Skolens IT-tekniker arbejder sammen med skolens administratorer om den daglige drift.
|
Aftaleforhold og forudsætninger
|
Partnerskolen sørger for at tildele rettigheder og formidle viden om driften af skolens Google Workspace til IT-teknikeren.
Partnerskolen er ansvarlig for etablering, konfiguration, vedligeholdelse og drift af Google Workspace, fx informationssikkerhed, databehandleraftale og placering af data.
IT-teknikere på partnerskoler, som benytter Google Workspace, arbejder sammen og deler deres viden på tværs af skolerne. IT-Center Fyn sørger for at etablere samarbejdsfora til IT-teknikerne.
IT-Center Fyns centrale Servicedesk er ansvarlig for oprettelse og vedligeholdelse af netværkspegepinde (DNS) til Googles tjenester.
|
Support
|
Partnerskolens IT-tekniker kan yde support til Google Workspace i skolens åbningstid og indenfor normal arbejdstid.
IT-Center Fyns centrale IT-support har ikke udvidet adgang til skolens Google Workspace og kan derfor ikke hjælpe med opsætning og driftsopgaver, fx nulstilling af adgangskoder og fejlsøgning i Google Workspace.
|
Kommunikation
|
Skolen kontakter eksterne leverandører og laver aftaler.
Skolens administratorer eller skolens lokale IT-tekniker opretter supportsager hos eksterne leverandører.
|
Procedurer
|
Supportsager vedr. Google Workspace indmeldes af skolens administrator eller skolens lokale IT-tekniker til ekstern leverandør.
Ændring af netværkspegepinde (DNS) indmeldes til IT-Center Fyns centrale Servicedesk
|
Referencer
|
Leverandør af Edulife, Google Workspace for Education, WizKids
|
Revisionsspor
|
Service Level Agreement for "Support af Google Workspace" er ændret 9. februar 2024
|