Servicens navn |
Håndtering af brugerkonti (UMS-grundmoduler) |
Beskrivelse og målsætning |
Formålet med servicen er: At levere automatisk oprettelse, vedligeholdelse og nedlæggelse af brugerkonti ud fra data i skolernes studieadministrative system. At give adgang til nulstilling af adgangskoder. At synkronisere adgangskoder til relevante systemer. At tilbyde skolerne en løsning til håndtering af brugerkonti og adgangskoder, og til oprettelse af gæstelogin.
|
Interessenter og ansvarsfordeling |
Skolen er ansvarlige for, at brugernes stamdata er angivet korrekt i det studieadministrative system. Ophørte medarbejdere skal have en ophørsdato.
|
Aftaleforhold og forudsætninger |
Skolen skal anvende UMS, når brugerkonti skal håndteres i driftsfællesskabets IT-systemer.
|
Support |
Lokale IT-teknikere og den centrale Servicedesk hjælper med brugen af grundpakkens moduler og fejlsøgning på brugerkonti.
|
Kommunikation |
Kontakt skolens lokale IT-tekniker eller IT-Center Fyns centrale Servicedesk Se også dette diagram: Kommunikation vedrørende support
|
Procedurer |
Partnerskoler som ønsker ændringer i deres UMS-setup, f.eks. tilkøb af UMS-moduler hos Inlogic, kontakter den centrale Servicedesk tidligt i processen. IT-Center Fyns centrale UMS-teknikere rådgiver skolen i samarbejde med Inlogic's medarbejdere.
|
Referencer |
UMS-manualer: http://www.inlogic.dk/support/manualer/ UMS-moduler: http://www.inlogic.dk/ums-education/ IT-Center Fyns Ophørsprocedure
|
Revisionsspor |
Service Level Agreement for "Håndtering af brugerkonti" er ændret 1. juni 2017 |