|
Servicens navn
|
Overførsel af skemabrikker til Google-kalender (UMS Modul)
|
|
Beskrivelse og målsætning
|
Formålet med servicen er at tilbyde partnerskolen en løsning, hvor medarbejderes/elevers/kursisters skemabrikker fra det studieadministrative system automatisk overføres til Google-kalenderen i skolens Google Apps.
Overførslen af skemabrikker håndteres af UMS-modulet, "G Suite Skemabrikker". Data vedrørende skemabrikker hentes af UMS fra det studieadministrative system og overføres til brugernes Google-kalender. Google kan kun modtage én daglig opdatering af skemabrikkerne.
UMS-modulet "G Suite Skemabrikker" sikrer, at data oprettes og vedligeholdes fra samme datagrundlag, som øvrige systemer i IT-Center Fyns grundydelse.
For mere information om modulet "G Suite Skemabrikker" - se Inlogic´s produktbeskrivelse under punktet referencer.
|
|
Interessenter og ansvarsfordeling
|
Partnerskolen er ansvarlig for, at brugernes stamdata er angivet korrekt i det studieadministrative system. Ophørte medarbejdere skal altid have en ophørsdato. IT Center Fyn er ansvarlig for driften af interne UMS-servere, og for primær fejlsøgning på UMS-installationerne. Leverandøren af UMS-moduler, Inlogic, er ansvarlig for UMS-funktionalitet i forhold til sekundær fejlsøgning, rettelser og ændringer på UMS-software.
|
|
Aftaleforhold og forudsætninger
|
Partnerskolen skal kontakte IT-Center Fyns Servicedesk og den centrale IT-support for rådgivning før indkøb af UMS-moduler.
Brugen af "G Suite Skemabrikker" kræver, at skolens UMS-funktioner flyttes fra en fælles installation til en dedikeret skolespecifik installation.
UMS-modulet "G Suite Skemabrikker" kræver, at et andet UMS-modul, "Google Sync", også er tilkøbt.
|
|
Support
|
Alle fejl vedrørende "G Suite skemabrikker" og andre UMS-moduler meldes til IT-Center Fyns Servicedesk.
Centrale IT-teknikere drifter UMS-serverne og laver installation/fejlfinding af UMS-moduler i samarbejde med Inlogic.
Skolerne fejlmelder ikke direkte til Inlogic. Alle fejlmeldinger vedrørende UMS håndteres og formidles eventuelt videre til Inlogic af IT-Center Fyn.
|
|
Kommunikation
|
Kontakt skolens lokale IT-tekniker eller IT-Center Fyns centrale Servicedesk
Se også dette diagram: Kommunikation vedrørende support
|
|
Procedurer
|
Partnerskoler, som ønsker tilkøb af UMS-moduler hos Inlogic, kontakter den centrale Servicedesk tidligt i processen. IT-Center Fyns centrale UMS-teknikere rådgiver skolen i samarbejde med Inlogic's medarbejdere.
|
|
Referencer
|
UMS-manualer: http://www.inlogic.dk/support/manualer/
UMS-moduler: http://www.inlogic.dk/ums-education/
|
|
Revisionsspor
|
Service Level Agreement for "Overførsel af skemabrikker til Google-kalender (UMS Modul)" er ændret 23. januar 2018
|