Servicens navn |
Overvågning, sikkerhed og logning |
Beskrivelse og målsætning |
Formålet med servicen er at sikre stabilitet og sikkerhed på driftsfællesskabets IT-netværk. IT-Center Fyn registrerer de hjemmesider, tjenester og apps på internettet som brugerne besøger, hvilket gemmes i logfiler i 90 dage. Selve indholdet på hjemmesider og fra forskellige tjenester bliver ikke registeret, kun de underliggende ip-adresser. Aktiviteterne kan udskrives til rapporter og tilsendes partnerskolerne på anfordring - f.eks. i forbindelse med eksamen. |
Interessenter og ansvarsfordeling |
IT-Center Fyn opsætter, installerer og kontrollerer overvågnings- og sikkerhedstiltag på netværket og på medarbejdernes standard-udstyr. |
Aftaleforhold og forudsætninger |
IT-Center Fyn opsætter beskyttelser på netværket, som er afvejet og tilpasset i forhold til funktionalitet, "besvær" for brugeren og økonomi. |
Support |
Lokale IT-teknikere renser medarbejdernes computere for skadelig software. |
Kommunikation |
Skolen kan også kontakte den lokale IT-tekniker eller IT-Center Fyns centrale Servicedesk via mail eller telefon. |
Procedurer |
Partnerskolens medarbejdere henvender sig til skolens lokale IT-tekniker, hvis de har mistanke om, at der er skadelig software på deres udstyr. Hvis den lokale tekniker ikke kan kontaktes, kan medarbejderen kontakte IT-Center Fyns centrale Servicedesk. |
Referencer |
|
Revisionsspor |
Service Level Agreement for "Overvågning, sikkerhed og logning" er ændret 10. juni 2024 |