Servicens navn |
Prøveportal |
Beskrivelse og målsætning |
Formålet med servicen er at give partnerskolerne mulighed for at offentliggøre digitale opgaver til elever/kursister på en nem og funktionel måde. Portalen kan f.eks. anvendes i forbindelse med terminsprøver og årsprøver. Elever/kursister kan få oplyst en simpel kode, som giver adgang til opgaven på et angivet tidspunkt. En videreudvikling af prøveportalen med nye funktioner vil være et samarbejde mellem partnerskolerne og IT-Center Fyn. |
Interessenter og ansvarsfordeling |
IT-Center Fyn er ansvarlig for opsætning og drift af Microsoft Azures webtjeneste, som portalen afvikles på. |
Aftaleforhold og forudsætninger |
Prøveportalen fungerer kun, hvis elever/kursister har fuld adgang til Internettet. Den kan ikke anvendes, hvis partnerskolen har begrænset adgang til Internettet - f.eks. i forbindelse med terminsprøver eller årsprøver.
|
Support |
Partnerskolens lokale IT-tekniker kan hjælpe med at tilføje eller fjerne opgaver i skolens prøveportal og fungere som backup i forbindelse med terminsprøver og årsprøver. |
Kommunikation |
Kontakt IT-Center Fyns centrale Servicedesk |
Procedurer |
Partnerskolen kontakter den centrale Servicedesk, hvis skolen ønsker at bestille prøveportalen, eller hvis portalen skal "nulstilles". |
Referencer |
Eksempel: Skærmdump fra Prøveportalens forside. |
Revisionsspor |
Service Level Agreement for "Prøveportal" er ændret 9. september 2019 |