Servicens navn |
Servicedesk Central IT-support |
Beskrivelse og målsætning |
Formålet med servicen er at understøtte og supplere Lokal IT-support med bl.a. telefonsupport, fejlfinding og overvågning, samt administrere IT-Center Fyns Servicedesk-system og udsende driftsinformation.
Den centrale Servicedesk er del af Central IT-support hos IT Center Fyn, og er placeret på kontoret i Odense. Medarbejderne i den centrale Servicedesk behandler alle telefon- og mail-henvendelser vedrørende IT-teknisk support. Opgaver, der ikke kan løses af Servicedesk, sendes videre til medarbejderne i Central IT-Support.
Den centrale Servicedesk står for overvågningen af services, som IT Center Fyn udbyder, og udsender driftsinformation ved fejl eller nødvendige systemarbejder. Der udsendes sms alarmer i forbindelse med større nedbrud (major incidents). |
Interessenter og ansvarsfordeling |
Den centrale Servicedesks vigtigste opgave er håndtering af sager (incidents). Det primære mål er, at få en service til at virke igen så hurtigt som muligt. I første omgang er fokus den opgave, brugeren er i gang med at udføre, og ikke den tekniske årsag til incidenten.
Alle på skolen, medarbejdere, elever og kursister, kan kontakte Servicedesk og få telefonsupport.
IT-Center Fyn sørger for løbende uddannelse af medarbejderne i den centrale Servicedesk. |
Aftaleforhold og forudsætninger |
Den centrale Servicedesk kategoriserer og prioriterer henvendelser i forhold til de aftaler, der er indgået.
I de tilfælde hvor en opgave kræver skriftlig dokumentation skal henvendelsen til Servicedesk ske via mail.
Henvendelser til den centrale Servicedesk behandles inde for åbningstiden. |
Support |
Den centrale Servicedesk yder telefonsupport og løser tekniske problemer i det omfang, det er muligt, via fjernadgang til den enhed, der fejler. |
Kommunikation |
Kontakt IT-Center Fyns centrale Servicedesk |
Procedurer |
Hvis den lokale tekniker ikke kan kontaktes, kan skolen kontakte den centrale Servicedesk via mail eller telefon. |
Referencer |
|
Revisionsspor |
Service Level Agreement for "Servicedesk - Central IT-support" er ændret 30. juni 2017 |