Servicens navn
|
SMS-håndtering (UMS Modul)
|
Beskrivelse og målsætning
|
Formålet med servicen er tilbyde skolen et system til f.eks. afsendelse af SMS, nulstilling af adgangskoder og velkomstbesked til nye brugere.
SMS-systemet anvender data, som findes i driftsfællesskabets User Management System (UMS), når beskeder skal sendes til brugerne. UMS' data trækkes fra partnerskolens studieadministrative system,
Partnerskolen kan vælge mellem flere løsninger, hvor UMS-moduler sender SMS-beskeder. Her er de 4 mest anvendte:
- SMS Send: Skolen kan sende beskeder til enkeltelever, medarbejdere, hold eller klasser.
- SMS Velkomst: Sender en velkomstbesked til nye brugere med bl.a. kontonavn og midlertidig adgangskode.
- SMS Password: Brugeren kan sende en SMS og få nulstillet sin adgangskode.
- SMS Beredskab: Skolen kan sende besked til alle, f.eks. i forbindelse me en krisesituation.
For mere information om UMS-moduler, der afsender SMS-beskeder - følg link til leverandørens produktbeskrivelser under punktet referencer.
|
Interessenter og ansvarsfordeling
|
Skolen sørger for, at medarbejderes/elevers/kursisters stamdata er angivet korrekt i det studieadministrative system, og at alle har et mobiltelefonnummer. Ophørte brugere skal altid have en ophørsdato.
IT Center Fyn har ansvar for systemdrift og for primær fejlsøgning på UMS-installationerne.
Leverandøren af UMS, Inlogic, er ansvarlig for UMS-funktionalitet i forhold til sekundær fejlsøgning, rettelser og ændringer på UMS-software.
|
Aftaleforhold og forudsætninger
|
Partnerskolen skal kontakte IT-Center Fyns Servicedesk og den centrale IT-support for rådgivning før indkøb af UMS-moduler.
Alle UMS' SMS-moduler er afhængige af SMS Send-modulet og et SMS-modem. IT-Center Fyn har indgået en aftale med GatewayAPI om at være udbyder for udsendelse af SMS'er gennem UMS.
|
Support
|
Alle fejl vedrørende UMS-moduler meldes ind til IT-Center Fyns centrale Servicedesk.
Centrale IT-teknikere drifter UMS-systemerne og laver installation/fejlfinding af UMS-moduler i samarbejde med Inlogic.
Partnerskolerne fejlmelder generelt ikke direkte til Inlogic. Alle fejlmeldinger vedrørende UMS meldes ind til IT-Center Fyns centrale Servicedesk, som eventuelt formidler fejlen videre til Inlogic.
|
Kommunikation
|
Kontakt skolens lokale IT-tekniker eller IT-Center Fyns centrale Servicedesk
Se også dette diagram: Kommunikation vedrørende support
|
Procedurer
|
Partnerskoler, som ønsker tilkøb af UMS-moduler hos Inlogic, kontakter den centrale Servicedesk tidligt i beslutningsprocessen.
IT-Center Fyns centrale UMS-teknikere rådgiver skolen i samarbejde med Inlogic's medarbejdere.
|
Referencer
|
UMS-manualer: http://www.inlogic.dk/support/manualer/
UMS-moduler: http://www.inlogic.dk/ums-education/
|
Revisionsspor
|
Service Level Agreement for "SMS-håndtering (UMS Modul)" er ændret 10. januar 2023
|