Servicens navn
|
Hosting af Blue Prism
|
Beskrivelse og målsætning
|
Formålet med servicen er at tilbyde partnerskolerne hosting af Blue Prism hos IT Center Fyn. Systemet anvendes af medarbejdere på partnerskolerne til at automatisere rutineprægede arbejdsprocesser (Robotic Process Automation - RPA).
De fleste RPA-løsninger kræver, at et antal servere hostes internt i IT-Center Fyns datacenter. Blue Prism hostes typisk på 2-3 servere plus en databaseserver (hosting hos Blue Prism-leverandøren er i nogle tilfælde også en mulighed).
|
Interessenter og ansvarsfordeling
|
Blue Prism-leverandøren er ansvarlig for funktionalitet, fejlsøgning, opdateringer, ændringer og support på Blue Prism-software.
Medarbejdere på partnerskolerne indmelder eventuelle supportopgaver til Blue Prism-leverandøren.
IT Center Fyn er ansvarlig for vedligeholdelse og backup af servere og database. Der udføres daglig backup af serverne. Backup'en gemmes i 31 dage.
|
Aftaleforhold og forudsætninger
|
Partnerskolen sørger for, at licensforhold er i orden.
Skolen godkender og prioriterer opgradering af version og udviklingsopgaver i samarbejde med Blue Prism-leverandøren.
|
Support
|
Ved spørgsmål til brugen af Blue Prism og ved fejl i applikationen kontakter skolen Blue Prism-leverandørens support.
Ved spørgsmål til serverdrift og backup kontakter skolen IT-Center Fyns centrale Servicedesk.
|
Kommunikation
|
Kontaktoplysninger til IT-Center Fyns centrale Servicedesk
|
Procedurer
|
Hosting af Blue Prism er en tilkøbsydelse. Partnerskolen indhenter tilbud hos IT-Center Fyn på drift af servere til Blue Prism.
Ved ændring af skolens medarbejders adgang til Blue Prism kontakter skolens kontaktperson IT-Center Fyns centrale Servicedesk.
Blue Prism-leverandøren har en VPN-forbindelse til systemet. Leverandøren kontakter IT-Center Fyns centrale Servicedesk, når forbindelsen skal åbnes. Åbningen er midlertidig og bliver registreret i log-fil.
|
Persondata
|
Tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger Blue Prism-systemets data er lagret i IT-Center Fyns datacenter og er omfattet af eksisterende databehandleraftale mellem IT-Center Fyn og partnerskolen.
Partnerskolernes medarbejderes adgange til Blue Prism-systemet besluttes af skolen. Adgangsændringer bestilles hos IT-Center Fyns centrale Servicedesk, som registrerer ændringen i servicedesk-system.
Blue Prism-leverandøren er ansvarlig for system- og databasefejlfinding og har fuld adgang til alle Blue Prism-data. Partnerskolen godkender, at IT-Center Fyn opretter VPN-adgange til Blue Prism-leverandøren.
IT-Center Fyn udfærdiger fortrolighedsaftaler med den eller de medarbejdere hos Blue Prism-leverandøren, der skal anvende VPN-adgangene. I aftalen beskrives det hvem, der anvender adgangen, og hvilket udstyr, der er adgang til.
Blue Prism-leverandørens medarbejderes adgange er midlertidige og åbnes/lukkes efter behov af IT-Center Fyns centrale Servicedesk, som også informerer partnerskolen om de enkelte åbninger og registrerer dem i en log-fil.
Overførsler til tredjelande IT-Center Fyns datacenter er placeret i Danmark. IT-Center Fyn anvender udelukkende danske leverandører ved support af datacenteret.
Dataansvarlig Partnerskolerne er dataansvarlige og laver databehandleraftale med leverandøren.
|
Referencer
|
Mere information om Blue Prism: https://www.blueprism.com
|
Revisionsspor
|
Service Level Agreement for "Hosting af Blue Prism" er ændret 16. februar 2021
|