it-centerfyn logo

Henter indhold ...

Indkøb af IT-udstyr (basis)


Indkøbsteamet hos ITC Fyn vedligeholder en række indkøbslister over hardware og software. Listerne dækker over et velassorteret udvalg af IT-relaterede produkter, som understøtter skolernes IT-strategi. Målet er, at skaffe den bedste pris og en hurtigt stabil levering. Der er indgået aftaler med flere forskellige leverandører.

 

Der tjekkes løbende op på leverandørernes konkurrencedygtighed på priser og betingelser. ITC Fyn vedligeholder ikke selv et produktlager, men fungerer som formidler mellem forhandlerne og skolerne.

 

Bestillinger går gennem skolernes indkøbsansvarlige, som har adgang til listerne via login. I mange tilfælde vil det være den lokale tekniker der har adgangen og bistår skolerne ved bestilling.

 

For at få adgang til indkøbslisterne, kan man kontakte den lokale supporter eller send en mail direkte til daca@itcfyn.dk. Indkøbslisterne findes her: https://o365itcfyn.sharepoint.com/sites/public/indkoebslister/SitePages/Startside.aspx

 

Bestillinger behandles ofte samme dag og i de fleste situationer inden for 24 timer på hverdage. Når bestillingen er godkendt hos vores leverandør, vil man modtage en ordrebekræftelse fra os. Det er en god idé at gennemgå ordrebekræftelsen grundigt og sikrer sig, at den indeholder de korrekte oplysninger, så der kan reageres med det samme, ved fejl eller mangler.

 

ITC Fyns leverandører bestræber sig på at lagerføre relevante produkter, så der kan ydes en hurtig levering på de mest købte computermodeller og smartphones. Disse produkter omtales til dagligt som ”buffermodeller” og er fremhævet i indkøbslisterne.

 

Buffermodeller afsendes som udgangspunkt fra dag til dag, men der kan være enkelte situationer hvor lageret er tomt. Modeller der ikke er på bufferlageret leveres som udgangspunkt inden for 3 uger. Stationære fra HP og computerskærme leveres inden for 2 uger.

 

Ved hastesager med behov for hurtigere levering, er der mulighed for at indkøbsteamet kan finde frem til en lignende model, med hurtigere levering, men sandsynligvis til en dyrere pris.   

 

De travleste perioder er op til og efter sommerferien samt ved årsskiftet. I disse perioder kan man opleve længere leveringstider, så vi anbefaler at man ligger sine bestillinger så tidligt som muligt før sommer- og juleferie.

Kontakt om yderligere information:  IT-Center Fyn på tlf.: 65652000 eller bestilling@itcfyn.dk.

Service Level Agreement for denne ydelse kan du se her.