it-centerfyn logo

Henter indhold ...

Service Level Agreement for “Support af Google Workspace”

Skrevet af: , 22. marts 2024

Der er oprettet en ny serviceaftale (SLA) for Google Workspace. I SLA'et beskrives ansvarsfordeling i systemet og hvilken support, partnerskolerne kan forvente af IT-Center Fyn i Google Workspace.

Der er otte skoler, som har en udbredt anvendelse af de forskellige cloud-løsninger i Google Workspace. På fire skoler har den lokale IT-tekniker fra IT-Center Fyn udvidede rettigheder i Google og hjælper med den daglige drift af systemet. Det nye SLA for Google Workspace gælder for partnerskoler, hvor den lokale IT-tekniker har udvidede rettigheder i systemet.

Partnerskolen har en eller flere medarbejdere, som er administratorer i Google Workspace. Den lokale IT-tekniker arbejder sammen med dem om den daglige drift. Skolen er ansvarlig for etablering, konfiguration, vedligeholdelse og drift af Google Workspace, fx informationssikkerhed, databehandleraftale, risikovurdering og dataplacering.

Skolen indgår aftaler med eventuelle underleverandører af løsninger til Google Workspace, fx leverandører, som kan opsætte synkronisering af brugere og grupper fra skolens studieadministrative system. De fleste har en aftale med Wizkids om denne service. Skolens lokale IT-tekniker kan inddrages i dette arbejde og fx oprette supportsager hos leverandøren.

IT-teknikeren yder support til Google Workspace i skolens åbningstid og indenfor normal arbejdstid. Det kan for eksempel være nulstilling af adgangskoder og fejlsøgning. IT-Center Fyns centrale Servicedesk har ikke udvidet adgang til skolens Google Workspace og kan ikke hjælpe med den daglige drift.

IT-teknikere på partnerskoler, som benytter Google Workspace, arbejder sammen og deler deres viden på tværs af skolerne. IT-Center Fyn sørger for at etablere samarbejdsfora til IT-teknikerne.

Du kan læse det nye SLA via dette link: https://itcfyn.dk/services/service-level-agreements/support-af-google-workspace/